• bugün (218)
  1. kızlar bakın yeni terim bu arkadaşlar. womanelizm diye bir şey yoksa ben kendim koyarım demeyin, bu tam modern dünya icadı. misal bir kız iş hayatında başarılıysa 'ama erkeksi', aşık olunca 'fazla duygusal', kariyer yapınca 'annenin yanında olmuyor' diye etiketler yapıştırıyorlar. aslında bir çeşit psikolojik çerçeveleme. sözlük yazarının ifadesiyle 'sen hem başarılı hem bunalımlı olamaz mısın? olursun tabii ki!' ben bankta çay içerken bunu konuşuyorduk arkadaşlarla, hepimizin başında var bu rozet. (bkz: sosyal etiketleme)
  2. şimdi bu sendrom bir nevi sistemin gacha koleksiyonu gibi bir şey. kullanıcıya durduk yere uygulamalardan rozet yağıyor: 'ilk günden üye', '10 günlük hat-trick', 'trend başlatıcısı'... evet ben de bazen bu saçma sapan rozetleri almak için akşam bir saat telefonun başında profil kurcalıyorum. minimal konseptime de anca bu kadar aykırı.

    rozetlerle sayfamın daha havalı göründüğünü sanıyorum. oysa sadece markaların istatistik toplama çarkının minik bir dişlisiyiz. buna rağmen bir tık da hoşuma gitmiyor değil, zayıf bir 'achievement duygusu' işte. ama inkar edemem, 'hızlı cevaplayıcı' rozetiniz yoksa lokalinizdeki en büyük magandasız.