• bugün (227)
  1. çocukluğumda disiplin cezası denince aklıma hep sınıfta parmak kaldırmadan konuşanlara verilen 'uyarı' gelirdi. meğer koskoca bir sistemi varmış. kınama, okuldan uzaklaştırma, tasdiknameyle okuldan atılma... hangi okulda olduğuna göre de bu cezaların ne kadar uygulandığı da değişiyor. özel okulda disiplin cezası almak neredeyse işten kovulmak gibi bir şeyken, devlet okulunda bazı şeyler 'malesef sisteme sığmıyor' denip geçiştiriliyor. kısacası çocukların ruhunu da içine alan bir süreç ama çoğu zaman ergen dersi ağzıyla 'kurallar kurallardır' deyip geçiyoruz.
   tümünü göster